Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгряване на антифриза чрез ЕРГ–то (jtd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Подгряване на антифриза чрез ЕРГ–то (jtd)

    От както имам колата (ще стана вече две години) има едно нещо дето основно не ме кефи в тази кола и не можах да си дам мира докато поне не опитам да го коригирам . Именно проблема с бавното загряване . Проблем особено изразен зимата ….. Работата ми е сравнително доста близо (за София) от нас и зимата при само някви – 5 след 10 мин работа наместо и последвали изминати 3 км едва удря 50 градуса, преди да я изгася …. Докато дойде топлото и вече съм стигнал . Мъкаааа .Мислих какви ли не варианти някой доста екстравагантни ,но след всичките изпъкнаха три …..
    Първи – Монтаж на подгревни свещи на антифриза Най лесен ,сигурен и евтин начин …..
    Втори - Мини котле на газ със бутилка 1 л в багажника и автоматика която да може да го пали преди да е стартиран двигателя и по този начин да няма студен старт зимата .
    Доста сложен и скъп вариант , а липсата на място под капака ме отказа от него тотално !
    Трети - тръбен топлообменик, който да използва отпадната топлина на мотора, в случая от ЕРГ клапана ,на който отдавна му извадих буксата да не отваря ! Нещо средно като сложност на изпълнение между горните два варианта .
    Именно затова избрах и него .
    Та след няколко бързи скици , сметки и огледи на мястото под предният капак вече добих ясна представа какво ме чака . Като конструкция топлообменика ще е пламъчно- тръбен ( Пояснение : Пламъка или в случая дима е във тръбите ,а около тях е пълно с вода. Другия вариант е водо- тръбен ,при тях водата се върти в тръбичките ,а около тях газовете . )Варианта който съм избрал е с по-високо КПД и от техническа гледна точка по лесно ще изолирам цилиндър с температура 60 - 90 гр ,отколкото такъв с 200 -300 и нагоре гр… Другата причина е ,че самият пакет вътре ще е изработен от мен ,с цел по добър топло-обмен и не искам да натоварвам топлинно заварки с меднофосворен припой .
    Ето една примерна скица направена набързо на пейнта .
    Вече съм почнал изработването на самият топрооменик и утре ще пусна няколко снимки във все още начална фаза .
    На хартия всичко е измислено ! На практика ще видим какво ще стане …. Ще пускам снимки и ъпове при всеки етап от изработката и монтажа на ”бойлера „
    Attached Files
    Last edited by tonov; d.m.y г., 20:31.
    156 sportvagon 1.9jtd

  • #2
    Ако си евро3 си го имаш нещо подобно, макар и с по-малка площ.
    Ама голям ефект от него няма, по-скоро дефект...
    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
      Ако си евро3 си го имаш нещо подобно, макар и с по-малка площ.
      Ама голям ефект от него няма, по-скоро дефект...
      Нямаш ефект защото при него целта е да охлади изгорелите газове, то така се предава и тяхната топлина към охладителната течност. Обаче идва и другото нещо, няма достатъчно газове за да се загрява течността.
      Аз така или иначе съм затапил ЕГР-а след като си почистих смукателният колектор. Сега съм решил тръбата от ЕГР-а да я закарам след катализатора или да я пусна хвърчаща някъде под колата.
      Слагам си един ключ с който да отварям ЕГР-а на 100% и така докато не позагрее двигателя. Ако има ефект от това цялото нещо ще го направя малко по модерно, управлението ще е изцяло електронно.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
        Нямаш ефект защото при него целта е да охлади изгорелите газове, то така се предава и тяхната топлина към охладителната течност. Обаче идва и другото нещо, няма достатъчно газове за да се загрява течността.
        Аз така или иначе съм затапил ЕГР-а след като си почистих смукателният колектор. Сега съм решил тръбата от ЕГР-а да я закарам след катализатора или да я пусна хвърчаща някъде под колата.
        Слагам си един ключ с който да отварям ЕГР-а на 100% и така докато не позагрее двигателя. Ако има ефект от това цялото нещо ще го направя малко по модерно, управлението ще е изцяло електронно.
        Може въпроса ми да прозвучи малко тъпо ,ама какъв ще е ефекта ,ако част от изгорелите газове ги пуснеш през ерг -то , вместо да си излизат през ауспуха .... Освен ,че правиш бай-пас на турбото като му зимаш от "потока" друго не се сещам .

        Не съм евро три ,105 к.с. съм и нямам такава джиджавка под капака . Като запаля колата студена, само след 1 мин. работа на празен ход генерацията покрай ерг-то почва да ти припарва като я пипнес с ръка, след турбото иначе си е лед и след 15 мин работа на празен ход . Не смятам , че тази топлина няма да се одрази положително на подгряването на 5 - 6 литра течност !
        156 sportvagon 1.9jtd

        Comment


        • #5
          Ами частта от изгорелите газове минава през топлообменика, след това газовете влизат в ЕГР-клапана и от там отиват в атмосферата. По този начин една част от изгорелите газовете ще загряват течността, така докато не се достигне например 70*С на охладителната течност.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
            Ами частта от изгорелите газове минава през топлообменика, след това газовете влизат в ЕГР-клапана и от там отиват в атмосферата. По този начин една част от изгорелите газовете ще загряват течността, така докато не се достигне например 70*С на охладителната течност.

            Ам, че то мойта идея е същата .От предишният пост те разбрах ,че просто ги пускаш да си излизат по една тръба и правиш втори ауспух, без топло-обменик .
            156 sportvagon 1.9jtd

            Comment


            • #7
              След доста сръткаво рязане , мерене и пробиване се получи ей туй. Утре ще го затворя от двата края и ще му направя един бърз тест за плътност, като го надуя с азот на 2 - 3 атм.
              Attached Files
              156 sportvagon 1.9jtd

              Comment


              • #8
                И мен ме мъчи това с тегавото загряване зимата....и аз съм Евро3 и не съм забелязал някакви подгряваници на антифриза....ще чакаме резултати и после направо почваме с поръчките
                156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                OEM & Ventura Garage
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                Comment


                • #9
                  Колега през кое какво ще минава. През тръбите изгорелите газове или охладителната течност.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                    Колега през кое какво ще минава. През тръбите изгорелите газове или охладителната течност.
                    В първият пост съм обяснил през кое ,какво ще минава .... даже съм обяснил защо съм избрал този вариант .

                    През тръбите ще минават изгорелите газове ,а около тях ще е водата

                    Поздрави
                    156 sportvagon 1.9jtd

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
                      Нямаш ефект защото при него целта е да охлади изгорелите газове, то така се предава и тяхната топлина към охладителната течност. Обаче идва и другото нещо, няма достатъчно газове за да се загрява течността.
                      Аз така или иначе съм затапил ЕГР-а след като си почистих смукателният колектор. Сега съм решил тръбата от ЕГР-а да я закарам след катализатора или да я пусна хвърчаща някъде под колата.
                      Слагам си един ключ с който да отварям ЕГР-а на 100% и така докато не позагрее двигателя. Ако има ефект от това цялото нещо ще го направя малко по модерно, управлението ще е изцяло електронно.
                      Нещо не те разбрах за топлообмена...
                      Ама все тая.
                      Щом ви се спортува на тая тема - дерзайте.

                      На повечето нови дизели, бавното загряване не могат да го преборят и използват подгревни свещи на малкия кръг на парното и подгряване на въздуха към купето.
                      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                        Нещо не те разбрах за топлообмена...
                        Ама все тая.
                        Щом ви се спортува на тая тема - дерзайте.

                        На повечето нови дизели, бавното загряване не могат да го преборят и използват подгревни свещи на малкия кръг на парното и подгряване на въздуха към купето.
                        Точно така,просто комън рейл системата,използва докрай топлината за горенето в цилндрите,даже италианките като ги оставиш на място те изстиват.За мен всякакви такива експерименти са с много малък ефект,и сравнително големи и средства за направата им.Аз незнам дали 159-ката има някакъв подгрев,най-вероятно няма,но зимата си загрява сравнително бързо,пък и в тези наще убави непочистени софииски малки улици,3 пъти като повърти гуми и колата вече е згряла
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          КР може да използва доста, но топлина си излиза от гърнетата, нищо не пречи тази топлина да се улови и да се използва за по бързото загряване. Също така не мисля, че това е нещо много скъпо като изработка и монтаж. Още повече, че при ЕВРО3 си има топлообменик и само трябва газовете да се отклонят след него.

                          Comment


                          • #14
                            Ей го ауспуха , направих му тест за плътност на 4 атм.
                            Държи да го ева . Утре се надявам да продължа с кожуха му (водосъдържателя) .
                            Attached Files
                            156 sportvagon 1.9jtd

                            Comment


                            • #15
                              Вече придобива вид .
                              Attached Files
                              156 sportvagon 1.9jtd

                              Comment

                              Working...
                              X